MACIEL, N. (2013). Back to electoral sociology: The effects of socioeconomic and political contexts in the voter’s choice for the Brazilian Chamber of Deputies. Paper prepared for the Midwest Political Science Association Conference(MPSA).

Pogrebinschi, T.(2012) . Participation as Representation: Democratic Policymaking in Brazil. In: Cameron, Maxwell; Hershberg, Eric; Sharpe, Kenneth. (Org.). New Institutions for Participatory Democracy in Latin America. 1ed.: Palgrave;

Pogrebinschi, T. (2012). Conferências Nacionais e políticas públicas para grupos minoritários. Texto para discussão 1741. IPEA, Rio de Janeiro: 2012.

Pogrebinschi, T. (2012). Com a palavra, a sociedade. Insight Inteligência. Rio de Janeiro, V.58, 90-99.

Pogrebinschi, T. (2010). Sumário Executivo – Relatório de Pesquisa Entre Representação e Participação: as Conferências Nacionais e o Experimentalismo Democrático Brasileiro. Série Pensando o Direito, n.27.

Pogrebinschi, T. (2010).Moving away from liberal democracy: participation, representation and political experimentalism in Brazil. Trabalho apresentado no Ash Center Democracy Seminar, Harvard Kennedy School.

Pogrebinschi, T & Santos, F (2010) Participation as Representation: the Impact of National Public Policy Conferences on the Brazilian Congress.  Trabalho apresentado no encontro anual da American Political Science Association (APSA).

Pogrebinschi, T. (2010). Democracia pragmática: pressupostos de uma teoria normativa empiricamente orientada. Dados – Revista de Ciências Sociais, vol 53, n.3

Vieira, S & Maciel, N. (2010) Os partidos são todos iguais? A análise das diferenças entre os partidos segundo documentos políticos . Trabalho apresentado no 35° Encontro Anual da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Ciências Sociais (ANPOCS)