Novo artigo: "The impact of Participatory Democracy. Evidence from Brazil’s National Public Policy Conferences"

Confira o artigo "The impact of Participatory Democracy. Evidence from Brazil’s National Public Policy Conferences"  da Professora Thamy Pogrebinschi em parceria com o professor David Samuels da Universidade de Minessota publicado no último número da revista Comparative Politics. O artigo está disponível neste link. Caso não seja possível baixa-lo na íntegra, o artigo será disponibilizado a partir de solicitação via email do LED. Uma versão preeliminar do artigo foi apresentado na conferência anual da American Political Science Association (APSA) 2012  Segue o abstract do artigo:

"Political theorists and empirical scholars have long assumed that democracy and participation are necessarily in tension. Partly for this reason, research on participatory democracy has focused on “mini-publics”—relatively small-scale and/or local practices. Through an exploration of Brazil's National Public Policy Conferences, we provide the first evidence that participatory governance practices can directly shape important national public policy outcomes at the national level. Our findings call into question the longstanding critique that participatory practices are impractical on a large scale and thus unimportant to the overall functioning and quality of democracy. We find that participatory practices can deepen democratic regimes by opening the doors for greater and more direct civil society input into the substantive content of national governance."

Boa leitura!